i-ekosystem ezelazny
Case Study

I-Ekosystem ezelazny.pl – wzrost sprzedaży o 330%

  • 22 grudnia 2015
  • Network Interactive

Centrum i-Ekosystemu ezelazny.pl jest sklep internetowy. To kluczowe miejsce, na którym koncentruje się cały ruch, wygenerowany z licznych portali sprzedażowych, społecznościowych i tematycznych. Rozbudowany i-Ekosystem, generujący spory ruch, zajmujący wysokie pozycje w Google, odpowiadający zapotrzebowaniu rynku – z roku na rok SPRZEDAJE CORAZ WIĘCEJ.

LANDING PAGE

Wdrożyliśmy serwisy typu landing page jako strony szybkiego pozycjonowania. Jednostronicowe serwisy były nastawione na prezentację konkretnych produktów. Jeden z nich został poświęcony zlewom gospodarczym i komorom przemysłowym.

Zobacz landing page ze zlewami:

zlew-gospodarczy.pl

Głównym celem serwisu było przekierowanie użytkowników na stronę sklepu internetowego. Dlatego zaprojektowaliśmy układ serwisu pod kątem pożądanych akcji. Maksymalnie skróciliśmy drogę użytkownika do realizacji celu, wszystkie linki prowadzą do sklepu, na stronie serwisu nie ma możliwości zakupu produktów czy wysłania zapytania. Odpowiednie komunikaty, prosta nawigacja, call to action – przyspieszają osiągnięcie celu.

Landing page jest skierowany do konkretnie sprecyzowanej grupy odbiorców. Jego zawartość odpowiada potrzebom i oczekiwaniom konkretnych klientów. Została opracowana na podstawie wyselekcjonowanych optymalnych fraz generujących największą liczbę zapytań w wyszukiwarce Google dla oferowanych produktów.

Dysponując małym obszarem, staraliśmy się jak najlepiej go wykorzystać, by zapewnić jego skuteczność. Serwis zawiera wszystkie ważne informacje i korzyści dla klienta – przekazujemy mu wiedzę o właściwościach, zastosowaniu i zaletach produktu. A przede wszystkim informujemy go jaką będzie miał korzyść z jego zakupu. W przypadku zlewozmywaków jest to np. znacznie niższa cena od cen producenta.

Landing page ma wysoki współczynnik konwersji, zoptymalizowany pod konkretne frazy kluczowe szybko się wypozycjonował. Na frazę – zlewy gospodarcze znajduje się na pierwszej stronie w Google. Użytkownicy skierowani odpowiednimi frazami na miniserwis znajdują to, czego szukali. Sklep informuje o wielu produktach, landing page skupia się na jednym, przez co pozwala na precyzyjną komunikację marketingową, z konkretną niszą, przy użyciu wyłącznie adekwatnego dla tej niszy contentu.

Przykładowe landing page:

 

Serwisy poradnikowe (blogi)

Stworzyliśmy kilka serwisów poradnikowych skupionych wokół konkretnych produktów. Początkowo miały formę prostych stron, z kilkoma ogólnymi wpisami, powiązanymi z tematyką stron. Z czasem sukcesywnie rozbudowywane o kolejne podstrony, eksperckie artykuły – stały się złożonymi serwisami, które generują bardzo duży ruch i mocno wspierają sprzedaż na sklepie.

Przykładowe serwisy poradnikowe:

Zostały wykorzystane do budowania pozycji stron na określone hasła. Na popularne zapytania użytkowników utrzymują się na wysokiej pozycji w Google.

  • farby do betonu ceny (1 strona, 1 pozycja),
  • grzejniki stalowe opinie (1 strona, 1 pozycja),
  • jaki lakier do parkietu sportowego (1 strona, 1 pozycja).

Serwisy poradnikowe to nie tylko prezentacja oferty/produktu, ale przede wszystkim wpisy poradnikowe – budowane na bazie najpopularniejszych zapytań użytkowników. Internauci szukają porad, inspiracji, rzetelnych informacji, które pomogą im podjąć decyzję zakupową. Wpisując zapytania trafiają na nasze fachowe porady, z których przechodzą na serwis docelowy.

 

Serwisy edukacyjne/eksperckie

Wdrożyliśmy kilka rozbudowanych serwisów edukacyjnych/eksperckich poświęconych wiodącym produktom, na których klient zarabiał najwięcej. Serwisy z dużą liczbą podstron, których głównym trzonem jest blog, zostały wykorzystane po to, by edukować klientów na temat danego produktu, a następnie wyedukowanych przesyłać na sklep.

Opracowaliśmy przyjazny dla klienta sposób prezentacji produktów, dogodne funkcjonalności, eksperckie wpisy, które dostarczają gotowych rozwiązań i poruszają problemy ważne dla potencjalnych klientów. Wartościowe wpisy powstają na bazie zapytań klientów – wpisywanych w Google i trafiających do sprzedawców Ezelazny.pl. Są efektem współpracy z ekspertami i handlowcami. Serwisy są także przyjazne dla Google, opracowane pod kątem SEO.

Przykładowe serwisy eksperckie:

Serwisy edukacyjne doskonale wspierają pozycjonowanie, a także same bardzo dobrze się pozycjonują. Nie stosujemy tradycyjnych metod pozycjonowania, użyteczna treść zostaje doceniona przez Google wysokimi pozycjami.

Serwis piece-kotly.eu generuje bardzo duży ruch (średnio 5 tys. wejść na miesiąc) i więcej przejść na sklep niż inne działania marketingowe. Na popularnych frazach znajduje się na pierwszej stronie w Google, a nawet na pierwszej pozycji. Wpis Defro opinie na 407 wyświetleń ma 215 kliknięć – czyli 53% – co daje mu pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Znajduje się wyżej od najpopularniejszych forów budowalnych: muratordom.pl i forumbudowlane.pl, a także strony producenta defro.pl.

Serwis rynny-bryza.pl w miesiącu generuje 896 sesji. Ze 128 osób trafiających na sklep – 7 dokonuje zakupu. Użytkownicy spędzają na stronie średnio 2 minuty, co jest bardzo dobrym czasem. Serwis na popularne frazy – rynny bryza, rynny bryza opinie, rynny bryza kolory, rynny bryza ceny – wyświetla się na pierwszej stronie w Google.

Obecnie zajmujemy się pełną obsługą serwisów eksperckich: wstawiamy i optymalizujemy treści, zapewniamy obsługę techniczną i prowadzimy działania marketingowe.

 

Serwisy produktowe

Wdrożyliśmy dla eZelazny.pl serwisy produktowe skoncentrowane przede wszystkim na pełnej prezentacji produktu oraz wyjaśnieniu najważniejszych zagadnień z nim związanych – w znacznie szerszym aspekcie niż na sklepie.

Jeden z nich został poświęcony farbom Magnat. Zbudowaliśmy go jako kompendium wiedzy o dwóch rodzajach farb: jako produkty z gotowymi kolorami oraz struktury dekoracyjne barwione pigmentami. Przedstawiliśmy je tak, by podkreślić różnice, a jednocześnie zestawić jako produkty jednej marki.

Zobacz serwis produktowy:

magnatstyle.pl

Serwis wyczerpująco przedstawia zagadnienia związane z farbami, w kwestiach najczęściej poruszanych i wyszukiwanych przez zainteresowanych użytkowników. Zawiera pełną informację o produkcie (właściwości, zalety, certyfikaty, narzędzia, zastosowanie, kolorystyka), fachowe porady, instruktażowe filmy, pomoc eksperta oraz inspirujące aranżacje. Ponadto blog pozwala nam rozwijać zawartość o nowe wpisy, tematycznie powiązane z promowanym produktem.

Przy wdrożeniu serwisu produktowego z farbami Magnat wykorzystaliśmy integrację WordPress – Magento. Dzięki temu zaprezentowaliśmy pełną listę produktów, łącznie z całą paletą kolorystyczną.

Sprawdź ofertę Wdrożenia WordPress i Wdrożenia Magento

Portale tematyczne

W ramach działań marketingowych stworzyliśmy blog ekspercki na portalu tematycznym Moja Budowa, skupiającym inwestorów, którzy poszukują materiałów budowlanych i wykończeniowych. Pełne uzupełnienie profilu firmy, a przede wszystkim systematyczne zamieszczanie krótkich wpisów oraz rozbudowanych artykułów eksperckich skupiło wokół firmy grono obserwatorów.

Na Mojej Budowie umieszczamy krótkie wpisy z linkiem do rozbudowanych artykułów na naszych serwisach produktowych. A także tworzymy długie artykuły, dające użytkownikom gotowe rozwiązania, będące podpowiedzią czy też fachową instrukcją. Udzielamy się także na forum i odpowiadamy na komentarze. Te wszystkie działania mają na celu budowę pozycji eksperta. Portal tematyczny tworzą nie tylko specjaliści, ale przede wszystkim użytkownicy poszukujący fachowej wiedzy z danej dziedziny – nasze wpisy są właśnie odpowiedzią na takie zapotrzebowanie.

Zamieszczanie linków do sklepu z uznanego i cenionego przez internautów portalu tematycznego wzmacnia pozycję tego sklepu w wynikach wyszukiwania.

Zobacz portal tematyczny:

ezelazny.mojabudowa.pl

 

Profile społecznościowe

Do promocji marki i produktów wykorzystaliśmy popularne portale społecznościowe: Facebook, G+, Slideshare, Twitter, You Tube. Celem naszych działań było budowanie pozytywnego wizerunku marki, zdobycie uwagi i zaangażowania klienta, a przede wszystkim zwiększenie sprzedaży i generowanie ruchu na sklep.

Głównym obszarem działania stał się Facebook i Google+. Stworzyliśmy profile firmowe, z dedykowaną kreacją graficzną, uzupełniliśmy wszystkie wymagane informacje pozwalające zidentyfikować i namierzyć firmę. Z czasem pozyskaliśmy fanów z interesującej nas grupy docelowej. Na Facebooku mamy ponad 600 polubień osób zainteresowanych ofertą. Profil na G+ obserwuje ponad 160 użytkowników, ma ponad 100 tys. wyświetleń.

Systematycznie prowadzimy oficjalne profile firmy, komunikujemy się z naszymi fanami, obserwatorami i klientami. Na portalach promujemy użyteczne i ciekawe treści, nowe produkty i atrakcyjne oferty.

Zobacz profil firmy na Facebooku 
Sprawdź jak promujemy markę na Google+ 

Działania e-marketingowe – promocja ciekawego i atrakcyjnego dla użytkownika contentu

Tworzenie wartościowych treści na serwisy główne i zaplecze wspierające – które są następnie promowane w celu sprowadzenia potencjalnych klientów i przeniesienia wartościowego ruchu na stronę docelową. Dostarczanie treści wartościowych z punktu widzenia użytkownika: eksperckich, edukacyjnych, poradnikowych, produktowych.

Dystrybucja i promocja treści w ramach działań marketingu szeptanego i marketingu eksperckiego – przedruki artykułów na portalach, artykuły sponsorowane, gościnne wpisy na blogach, działania prosprzedażowe na tablicach ogłoszeń, prezentacje SlaidShare, wizytówki na popularnych portalach budowlanych, tworzenie kont firmowych, zamieszczanie wartościowych wpisów, zdjęć produktów, działania na tematycznych forach.

Organizacja i prowadzenie konkursów internetowych mających na celu budowę świadomości marki, wsparcie pozycjonowania i wzrost ruchu na stronie docelowej. Przeprowadziliśmy konkurs na serwisie eksperckim piece-kotly.eu. Do naszych zadań należało: opracowanie idei konkursu i jego celów, przygotowanie grafik i wszystkich treści (łącznie z regulaminem konkursu), opracowanie technologiczne rozwiązań na potrzeby konkursu, dbanie o techniczne aspekty, działania promocyjne i obsługę merytoryczną konkursu (sprawdzanie wpisów, ich ocena, odpowiadanie na zapytania, wyłonienie zwycięzców itd.).

Konkurs na stronie piece-kotly.eu został przeprowadzony od 17 do 31 lipca 2015 roku. W dwa tygodnie otrzymaliśmy 275 wpisów, przybyło nam ok. 40 lajków. Zainteresowanie było bardzo duże, odnotowaliśmy dużo wejść zarówno na stronę serwisu, jak i sklepu. I co najważniejsze – wzrosła liczba zamówień o ok. 42% w czasie trwania konkursu.

Prowadzenie kampanii celowych za pośrednictwem płatnych form reklamy (mailing, AdWords). Prowadzenie kampanii AdWords dla Ezelazny.pl skierowanych na użyteczne i wartościowe serwisy, przy wytypowaniu odpowiednich słów kluczowych, przynosi realne korzyści.

Prowadzenie redaktorskie i techniczne serwisów, sklepów oraz stron zaplecza. Wypełnianie treściami z zewnątrz i własnymi, unikalnymi. Zamieszczanie treści i ich optymalizacja oraz bieżące przygotowywanie grafik. Aktualizacja danych na stronach, dodawanie nowych produktów, zmiana cen itp. Pełna obsługa techniczna. Pomoc i doradztwo w doborze optymalnych i sprawdzonych rozwiązań, które zagwarantują funkcjonalność i sprawne działanie serwisu.

Pilnowanie aktualności i spójności komunikacji marki w Internecie. Przekaz dostosowywaliśmy indywidualnie do każdego kanału komunikacyjnego (serwisy firmowe, profile na socjalach itp.) jednocześnie dbając o to, by kontekst komunikacji realizował cel główny – wzrost sprzedaży, pozytywny odbiór marki.